WERSJA SKRÓCONA STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH
WSPL SPZOZ BIELSKO BIAŁA
1. Jesteś tu, ponieważ wymagasz/potrzebujesz naszej pomocy.
2. Jesteśmy przychodnią i chcemy żebyś u nas czuł się dobrze i bezpiecznie.
3. Nasza Przychodnia nazywa się: Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bielsku Białej.
4. Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
5. Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje.
6. Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
7. Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce, rejestratorce) i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/a bezpieczny/a. Możesz to przekazać też Pani Bożenie Wierzbanowskiej (sekretariat) lub napisać na adres e-mailowy: sekretariat@wspl.bielsko.pl.
8. Na badania wchodzisz z mamą lub tatą. Oni mogą być zawsze przy Tobie.
9. Przed badaniem lekarz (pielęgniarka) wythnnaczy Ci co będzie robione i dlaczego.
10. Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
11. Lekarzowi możesz powiedzieć wszystko, on jest tu po to, żeby Ci pomóc.
12. Wiedza o tym, co Ci dolega, czego się obawiasz lub wstydzisz może być bardzo ważna. Dzięki tej wiedzy lekarz będzie mógł Ci pomóc jak najlepiej.
13. Lekarzom, pielęgniarkom i wszystkim osobom z naszej przychodni możesz zadawać pytania. Chętnie na nie odpowiedzą.
14. Nikt nie może na Ciebie krzyczeć, wyśmiewać się z Ciebie, dotykać Cię bez Twojej zgody ani fotografować i nagrywać.
15. Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas dzieci, które pilnie potrzebują naszej pomocy. Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania i zaopiekować się Twoim problemem.
16. Cokolwiek się w Twoim życiu dzieje nie jesteś sam. To są całodobowe numery telefonów do osób, którym możesz zaufać:
a. Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”: 800 120 002;
b. Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży: 116 111.
17. Wi-Fi jest u nas zabezpieczone hasłem, i nie masz do niego dostępu.