1. Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
2. Prawo do informacji
3. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
4. Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
5. Prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
6. Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
7. Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
8. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
9. Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
10. Prawo do opieki duszpasterskiej
11. Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Nasze poradnie
Lekarze specjaliści różnych dziedzin medycyny w ramach umowy zawartej przez Przychodnię z Narodowym Funduszem Zdrowia udzielają świadczeń w poradniach specjalistycznych.
Godziny pracy
Świadczymy usługi zdrowotne z zakresu: podstawowej opieki zdrowotnej w zakresie porad zdrowotnych, profilaktyki, leczenia i opieki nad dziećmi i dorosłymi. Posiadamy kontrakt z NFZ.
O nas
POZ jest komórką organizacyjną pierwszego kontaktu, przyjmującą nieodpłatnie pacjentów ubezpieczonych: mundurowych oraz osoby cywile, na takich samych zasadach.
Prawa Pacjenta
Ponadto pacjent ma prawo
Prawo wyboru
Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych ma prawo wyboru:
– w ramach podstawowej opieki zdrowotnej – lekarza, pielęgniarki i położnej,
– w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej – lekarza specjalisty spośród wszystkich lekarzy przyjmujących w poradniach specjalistycznych, które mają umowę z NFZ.
Wybór placówki medycznej realizującej świadczenia w ramach kontraktu z NFZ jest dowolny. W ramach leczenia stomatologicznego dowolny jest wybór lekarza dentysty spośród wszystkich lekarzy przyjmujących w poradniach, które mają umowę z NFZ. W ramach leczenia szpitalnego dowolny jest wybór szpitala, posiadającego umowę z NFZ, na terenie całej Polski.
Pacjent ma prawo do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
Złożenia skargi
Jeżeli pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone, może:
– zwrócić się z interwencją do bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenia, a następnie do kierownictwa placówki;
– złożyć skargę do Rzecznika Praw Pacjenta;
– zwrócić się do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, który działa przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej, a także przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych – jeżeli naruszenie prawa dotyczyło czynności medycznej;
– skierować sprawę do sądu – jeżeli w wyniku działania lub zaniechania zakładu opieki zdrowotnej naruszono dobro osobiste pacjenta lub wyrządzono mu szkodę materialną;
– złożyć skargę do świadczeniodawcy;
– złożyć skargę do NFZ.
Skarga pisemna, która nie zawiera imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu osoby, która ją wniosła, nie zostanie rozpatrzona. Skargi mogą być składane ustnie lub pisemnie. Pacjent ma prawo żądać pisemnego potwierdzenia przyjęcia skargi. Nie rozpatruje się jako skarg pism dotyczących spraw, które zostały rozstrzygnięte prawomocnym wyrokiem sądu lub ostateczną decyzją administracyjną.
W związku z ustawą o ochronie danych osobowych złożenie skargi wymaga oświadczenia, że skarżący wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez WSPL SPZOZ.
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
Pacjent lub upoważniona przez niego osoba może wystąpić o udostępnienie dokumentacji medycznej (wyciągu, odpisu lub kopii). W tym celu należy:
1. Zgłosić się do rejestracji lub sekretariatu w celu udostępnienia dokumentacji medycznej.
2. Potwierdzić swoją tożsamość dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem.
3. W przypadku, gdy o udostępnienie dokumentacji wnioskuje osoba upoważniona, należy przedstawić pisemne upoważnienie podpisane przez pacjenta lub powołać się na upoważnienie udzielone przez pacjenta znajdujące się w dokumentacji medycznej.
Opłata wg. cennika.
Informacje ogólne pacjenta
Ważniejsze akty prawne:
- Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318, 1524)
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 160 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 1994 r. Nr. 111, poz. 535, z późn. zm.)
Rozpatrywanie skarg i wniosków przez Dyrektora Przychodni
wtorek – godz. 15.00 – 16.00
Przychodnia czynna:
od poniedziałku do piątku
w godzinach: 7.30 – 18:.00
Rejestracja telefoniczna pacjentów do lekarza poz i poradni specjalistycznych od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00- 17.00
Zaproszenie do składania ofert
WSPL zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.00,0 złotych (netto), pn.:
„Dostawa sprzętu medycznego”
Światowy Dzień Zdrowia
Nasze zdrowie w dużej mierze uwarunkowane jest stylem życia. Brak aktywności fizycznej, nieprawidłowe wybory żywieniowe, używki, stres, brak dbałości o jakość środowiska, w którym żyjemy, to tylko niektóre z przyczyn rozwoju chorób cywilizacyjnych.
Rzecznik Praw Pacjenta
WSPL ogłasza konkurs ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna (POZ)…
Ogłoszenie o konkursie ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna (AOS): zakres chirurgii i ortopedii oraz w zakresie diagnostyki USG
WSPL ogłasza konkurs ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna (POZ)…
Zabiegi pracowni fizjoterapii w promocyjnych cenach!
Szanowni Państwo, pracownia fizjoterapii przygotowała specjalne pakiety promocyjne – okazjonalne na rok 2024. Przypominamy, że obecnie trwa promocja z okazji Dnia Kobiet (do 15 marca br.). Zabiegi w pracowni dla Pań są tańsze o 30% w stosunku do cen normalnych (wg cennika).